08 augustus 2010

Geen (zelf)gekneed brood

't Is er eindelijk van gekomen om zelf brood te bakken! Dacht je net als ik dat dat veel tijd kost? Dan had je gelijk, maar met het no-Knead Bread kan je in die tijd ook nog lekker gaan slapen, weer wakker worden om je kindje te troosten, woelen, terug in slaap vallen, (en dat nog zo'n drie keer), geeuwend opstaan, koffie zetten, pap koken, ontbijten, kindje in kleren wurmen, man en kind uitzwaaien, stofzuigen, douchen, mails en sociale netwerken checken, blog updaten, wasje draaien én ophangen... en dat zal het zowat zijn. Tegen dan ruikt het hele huis naar versgebakken brood en is het lunchtijd.



Die gluten die mijn brood lekker elastisch en samenhangend maken, vormen zich blijkbaar helemaal alleen als ik maar geduld heb. Vet, suiker en verwoed gekneed zijn niet nodig. Zout wel en meer dan in het recept staat volgens Aap. 




Bij twee pogingen met verschillend meel, kreeg ik een heerlijk krokant brood met luchtig en vochtig kruim. En dat met enkel meel, water en een mespuntje gist.

3 opmerkingen:

Giuki zei

Ziet er superlekker uit!!!

Daan zei

niets boven zelfgebakken brood! En deze versie staat mij wel aan! Mmmm!

Tine zei

Zelf brood kneden is het best, lekkerst, leukst, geweldigst,... heerlijk gewoon! :)