19 oktober 2010

Zoef zoef courgette


Oftewel: snelle courgettesoep, een tip uit het Grote vegetarische kookboek.

Ik heb nodig: zoveel courgette als ik wil, 1 of 2 teentjes knoflook, een ui, een eetlepel olijfolie, een beetje groentebouillon (ik gebruik die van A.Vogel) en zout en peper naar smaak.

Wat gebeurt er dan? Ik snipper de ui fijn, en pers of hak de knoflook. Dit gaat in de pan met de olijfolie. Na een minuutje doe ik er de geraspte courgette bij, nog een minuutje later volgt zoveel water tot de courgette net onder staat (maak het zo waterig of zo dik als je zelf wil natuurlijk) en de bouillon. Vijf minuten goed doorwarmen en je kan de soep opdienen. Euh, opeten bedoel ik natuurlijk.

Waarom is deze soep een goed idee? Je hebt weinig ingrediënten nodig, ze is snel klaar, ze smaakt goed en ziet er verrassend uit.

1 opmerking:

Anneke Mijsen zei

Mmm...ziet er lekker groenterig uit!