03 september 2010

Zelf ontspannen


Klaproos, een mei tai van bymama, mocht een weekje bij ons logeren op voorwaarde dat we een actiefoto met als thema 'natuur' maakten. Niet moeilijk denk je. Een week is rap voorbij, zeg ik u. 
Dus. Ik had nog een paar uur, het Vondelpark als locatie en geen fotograaf. Om dat laatste op te vangen zou ik met mijn liefste Vlaamse accent tien voorbijgangers vragen om een fotootje te nemen.
Ha, het eerste verliefde stelletje deed het met liefde (wat wil je?). Achteraf bleken mijn ogen dicht te zijn op de foto. De volgende voorbijganger stelde zich heel Amsterdams op. Hij keek me spottend aan en deed vervolgens alsof het gegons in zijn hoofd zo luid was dat hij geen idee had van wat ik vroeg. Toen was mijn goesting eigenlijk al over en heb ik maar zelf ontspand. Het resultaat is erg grappig vind ik. De kans dat ik Klaproos win, gering. Hoewel het een van mijn favoriete bloemen is, mag deze best ergens anders wonen. Als drager doet ze het uitstekend, maar voor mijn smalle schouders is ze eigenlijk iets te breed.



Geen opmerkingen: